Kurs

Nytt webinar: Kvalitetsrammeverk for karriereveiledning og bruk av karriereknappene som verktøy

Påmeldingsfrist

Påmeldingsfrist: 31. oktober

Pris

Medlemspris: kr. 950
Ordinær pris: kr. 1 200

Meld deg på her
Tidspunkt

kl. 09.00-11.00

Hvor

Digital

Dette webinaret er for deg som vil ha en rask innføring i rammeverket for kvalitet i karriereveiledning som er utarbeidet av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir). Vi viser deg rammeverket, hvilke ressurser som er til nytte for deg og gir eksempler på hvordan du kan bruke det i din arbeidshverdag.

HK-dir har på oppdrag fra regjeringen utarbeidet et rammeverk for kvalitet i karriereveiledning. Rammeverket består av 4 områder med tilhørende ressurser: 

  • Kvalitet – hvordan sikre høy kvalitet i karriereveiledning med verktøyet «Vår kvalitet»
  • Etikk – hvordan legge til rette for god og etisk forsvarlig praksis med verktøyene «Etisk refleksjonsmodell», «Etiske retningslinjer» og «Etikkort»
  • Karrierekompetanse – hvordan legge til rette for karrierelæring som gir økt karrierekompetanse hos mottakere av karriereveiledning med verktøyene «Din Karrierelæring» og «Karriereknappene»
  • Kompetansestandarder – hvordan sikre kompetanse hos veiledere med verktøyet «Min Kompetanse»

Men hva er egentlig kvalitet i karriereveiledning, hva betyr karrierekompetanse, karrierelæring og karrierelæringsaktiviteter? Hvordan kan du fremme læring,  hvilke verktøy kan du bruke, og hvordan kan du bruke dette i din arbeidshverdag?

Sentrale emner

Dette webinaret gjør deg kjent med rammeverket og tilhørende verktøy, og vi viser deg hvordan du kan manøvrere og bruke nettsiden aktivt. Mest fokus setter vi likevel på området «Karrierekompetanse» med verktøyene «Din Karrierelæring» og «Karriereknappene».

Vilkår for påmelding og gjennomføring

Webinaret vil foregå på teams. Kursinstruktør vil sende ut invitasjon i forkant av gjennomføring.

Vi arrangerer webinaret med forbehold om nok deltakere.

Du vil få en endelig bekreftelse på påmeldingen først etter at fristen er passert eller så snart vi ser at vi har nok deltakere til å gjennomføre. Når du har mottatt endelig påmeldingsbekreftelse, er påmeldingen bindende. Eventuell kansellering må skje skriftlig til hilde@iarbeid.no. Avmelding etter påmeldingsfristen vil bli belastet med full avgift.

Oppgitte medlemspriser gjelder for medlemmer av iArbeid eller Arbeid & inkludering.