Kurs

KI i inkludering

Våre medlemmer er en viktig brikke i et mer inkluderende arbeidsliv – og med riktig bruk av kunstig intelligens kan vi løfte mulighetene enda mer.

KI er ikke nytt lenger – mange har tatt steget inn i kunstig intelligens og lurer på hvordan de kan få mer igjen for sin KI-satsing. I dette kurset ser vi på hvordan KI kan gjøre inkluderingsarbeidet enklere, smartere og tryggere – uten å gå på kant med GDPR og personvern.

Du får innsikt i hvordan du kan bygge en strategisk satsing, og forstå forskjellen på å kjøpe lisens til spesialtilpassede KI-agenter eller bruke universelle løsninger som ChatGPT og Copilot.

Agenda for workshop/kurs:

  • Hva er KI – og hvordan påvirker det inkluderingsarbeidet?
  • Presentasjon av ChatGPT og Copilot – forskjeller, styrker og svakheter
  • Praktiske bruksområder i jobbhverdagen
  • Automatisering av oppgaver og administrative prosesser
  • Bruk av KI i markedsarbeid.
  • Hvordan koble KI til interne kilder og systemer
  • Introduksjon til agenter og egne interne GPT-er (Lag din første KI-agent på 30 minutter)
  • Slik lager du interne retningslinjer for trygg bruk
  • Hvordan bruke KI som en «ekspert» i arbeidshverdagen
  • Oppdatering fra Nav om de nyeste retningslinjene
  • Vi ser på nyheter innen KI, hva er kommet og hva kommer

Kurset er relevant uansett hvilken KI-løsning dere har valgt – mange av eksemplene er hentet fra bruk av ChatGPT.